info nl balk

Image not available

Openingsuren
ma: 09u00 tot 12u00 en 14u00 tot 17u00
di: 09u00 tot 12u00 en 14u00 tot 17u00
woe: 09u00 tot 12u00
don: 09u00 tot 12u00 en 14u00 tot 17u00
vrij: 09u00 tot 12u00 en 14u00 tot 17u00
zat: op afspraak
of op afspraak op kantoor of bij u thuis

Wat is het verschil tussen reisbijstand via mijn kredietkaart, via mijn ziekenfonds, of in een reisbijstandsverzekering van een gespecialiseerde verzekeraar?

Via je kredietkaart

Bij (duurdere) kredietkaarten zit inderdaad soms een dekking reisbijstand. Let, zoals altijd, op de grenzen aan de vergoedingen of waarborgen. Meestal is de dekking pas geldig als je de reis hebt betaald met die kaart.

Via het ziekenfonds

Door het lidmaatschap bij een ziekenfonds kan je een beroep doen op de noodcentrale Mutas (het vroegere Eurocross) voor een dringende medische tussenkomst of repatriëring.

Het ziekenfonds biedt echter geen oplossingen voor verloren bagage, noch voor autopech, noch voor de repatriëring van een voertuig. Het voorziet evenmin een repatriëring wanneer tijdens je vakantie een naast familielid wordt gehospitaliseerd ofoverlijdt .

Via een verzekeraar

De waarborgen voorzien in een afzonderlijke reisbijstandsverzekering zijn meestal veel ruimer dan deze via je ziekenfonds of je kredietkaart.

Hoe de reisbijstand- of de annuleringsverzekering in deze en andere pechgevallen kunnen optreden, lees je in de brochure “Reisverzekeringen. Gerust op reis” op ABCverzekering.be

bron www.assuralia.be

 

,


Reageren is niet (meer) mogelijk.